۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

حج شما را نه شرع قبول دارد،نه امامو نه مقام معظم رهبری!


اشاره: شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد که براي کاري به شخصي مراجعه کرده باشيد اما جريان چنان تغيير کرده که نتيجه کار هيچ ربطي به نيت شما اوليه نداشته است! اين بار هم چنين مساله‌اي براي خبرنگار يالثارات اتفاق افتاد، به اين قرار که ما براي مصاحبه در مورد لايحه جرم سياسي و مسئله اراذل و اوباش با خانم اخوان که نماينده اصفهان و عضو کميسيون قضايي مجلس هستند تماس گرفتيم اما به جاي ايشان همسرشان يعني آقاي کامران که اتفاقا ايشان هم نماينده مردم اصفهان اما عضو کميسيون امنيت ملي مجلس هستند با ما هم‌صحبت شدند و البته نتيجه اين هم‌صحبتي در ساعات تأخير پروازشان به حوزه انتخابيه هيچ ربطي به لايحه جرم سياسي و اراذل و اوباش نداشت، بلکه گلايه‌اي بجا از مسئولين سه قوه بود که ما هم برحسب وظيفه امانت‌داري آن را به خوانندگان منتقل مي‌کنيم:
* آقاي کامران گرچه با وجود تاخير پروازتان امکان گفت و گوي ما با خانم اخوان فراهم نشد اما گويا شما صحبتي با خوانندگان هفته‌نامه يالثارات داريد؟‌
-بله انتقادي از مسئولين محترم سه قوه دارم که مي‌خواهم آن را از اين تريبون به گوش ايشان و در ضمن مردم برسانم.
*بفرماييد.
- بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم. متأسفانه امسال باز شاهد هستيم که عده‌اي از نيروهاي انساني مشغول در سه قوه براي چندمين بار به حج تمتع مشرف شدند. اين در حالي است که تشرف به حج تمتع يک بار بر هر مسلمان واجب مي‌شود و ما صحبتي روي آن نداريم و همين جا عرض مي‌کنم که نوش جانشان! گر چه بهتر است همان يک بار هم در زماني غير از تصدي مسئوليت در يکي از قوا باشد.
ملت ما اين همه شهيد و جانباز و آزاده تقديم انقلاب کردند که امروز مسئولين وظيفه خود رابا آرامش و درست انجام دهند و اين بي‌انصافي است که عده‌اي از آنها محل کار خود را براي تشرف دوباره يا چندباره به حج ترک کنند! اين در حالي است که مقتداي ما امام حسين(ع) خون داد و فرمود حج مال خودتان! حالا که اين ميراث فرهنگي را از امام حسين و حضرت امام و مقام معظم رهبري داريم و از سفره اخلاص اين بزرگواران ارتزاق مي‌کنيم، داريم مرتب خرابکاري مي‌کنيم و در نتيجه مرتب براي حضرت آقا ايجاد مزاحمت مي‌کنيم و درحالي که بايد باري از روي دوش ايشان برداريم! باري هم به آن مي‌افزاييم.
در اين راستا چه خوب است در دوران خدمت مسئولين از وکيل مجلس گرفته تا قاضي و مديرکل و مسئول دستگاه دولتي به جاي مکه رفتن به انجام وظيفه بپردازند. ما در بين وکلاي مجلس عده معدودي را سراغ داريم که امسال به اين کار مبادرت ورزيده‌اند اما همين عده کم هم نبايد باشد. اين چه معني مي‌دهد که نماينده مجلس جلسات مجلس را رها کند و به عنوان روحاني کاروان! عازم سرزمين وحي بشود. علي‌الخصوص که الان ما در حال نگارش برنامه پنجم توسعه هستيم، اين حساسيت بيشتر است و به عقيده بنده هيأت رئيسه مجلس بايد اين مرخصي را لغو و خارج رفتن نمايندگان را تعطيل کند. و در اين راستا رفتن به حج هم براي نمايندگان ممنوع شود.
يا اگر يک قاضي امروز به پرونده يک در به در گرفتار رسيدگي کند واجب است يا اينکه روحاني کاروان شود؟‌ مسلم است که اگر ايشان در سر پست خود حاضر باشد شايد يک بي‌گناه که در زندان گرفتار است با رسيدگي وي از بند خلاص شود.
همين شب گذشته من براي رسيدگي به امور مردم با چند مقام مسئول از معاون وزير گرفته تا مديرکل تماس گرفتم. به بنده مي‌گويند اين آقايان به حج مشرف شده‌اند. اين در حالي است که امام راحل به هيچ وجه رضايت به اين امر نداشتند که مسئولين در دوران تصدي به مکه مشرف شوند.
در اين رابطه نقلي است که آقاي رسولي محلاتي با يکي از حجج ‌اسلام - که نام او را نمي‌گويم - به سوريه مي‌روند. سال بعد در ايام عيد نوروز همان شخص به آقاي رسولي محلاتي مي‌گويد بياييد دوباره به آن سفر برويم چون پارسال خيلي خوش گذشت اما ايشان خدمت امام مي‌روند تا سوال کنند که اصلاً حضرت امام با اين کار موافق هستند يا خير؟‌ که حضرت امام صراحتاً مخالفت مي‌کنند. اين در حالي است که مقام معظم رهبري هم از اينکه مسئولين حين خدمت به حج مشرف شوند رضايت ندارند! البته ما هر سال داريم اين تذکرات را مي‌دهيم ولي انگار بي‌فايده است و در واقع کنترلي روي آن وجود ندارد.
من از عملکرد سازمان حج اظهار تأسف مي‌کنم و از آقاي ليالي گلايه دارم که بدون هيچ ضابطه‌اي اين آقايان را به حج مي‌برد! اين در حالي است که مردم در حوزه انتخابيه براي تشرف به حج واجب که هيچ براي رفتن به حج عمره هم به من التماس مي‌کنند.
اين سوال براي من مطرح است که يک مسئول با کدام حجت شرعي خارج از نوبت به حج واجب و يا حتي عمره اعزام مي‌شود، در حالي که مردم عادي تا مدت‌ها چنين امکاني براي تشرف پيدا نمي‌کنند! انگار اين آقايان فقط رئيس شده‌اند که با استفاده از آن خارج از نوبت کار خود را رها کنند و به مکه بروند(!)
ما دعا مي‌کنيم که اينها به راه امام و رهبري برگردند؛ چرا که عمل آنها خلاف شرع است و نظر حکومت هم کاملاً خلاف اين مسأله است.
حالا رفتن به سفر يک طرف داستان است! اين آقايان که بايد بي‌تکلّف و بي‌منت به خدمت مشغول باشند، بعد از اين سفر خلاف شرع بالاخره از آن که بازمي‌گردند. ا کلي ديد و بازديد دارند! بالاخره کسي که به مکه مشرف شده! يا وکيل است يا قاضي! و يا مدير کل! و قاعدتاً و مطابق عرف بايد چند روز ديد و بازديد داشته باشند!
و متأسفانه مردم هم شاهد اين عملکرد سوء اين عده هستند و نتيجه چيزي جز ايجاد سوال و بدبيني در اذهان ملت نيست که حق هم دارند!
* خب آقاي کامران اينها همه ناشي از عدم نظارت است! الان تکليف قانون نظارت بر عملکرد مجلس از آن همه هياهو چه شد؟‌ به نظر شما اگر آن طرح بعد از اين همه کار کارشناسي - که خود شما هم در تهيه آن دخيل بوديد تصويب مي‌شد الان حداقل در مورد وضع مجلس بهتر از اين نبود؟‌
- طرح نظارت را خدا رحمت کند! الان هم هيچ نظارتي در کار نيست و ما فقط اميدواريم که يک تحقيق و تفحص بر روي کار مجلس اعمال شود. تا ببينيم نتيجه اين همه بودجه‌اي که هزينه مي‌شود چيست؟‌ و اين تازه آغاز کار است.
با تشکر از شما سفر به خير باشد.

هیچ نظری موجود نیست: