۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

پژواک


خانم امپرسيونيست ،فلاكت و چلچراغ

همچنان كه به روزهاى حماسه‏ساز انتخابات دهم رياست جمهورى نزديك مى‏شويم، مواضع كانديداها و اطرافيان آنان پررنگ‏تر از گذشته مى‏شود، البته از آنجا كه اعلام مواضع اطرافيان و حاميان يك كانديد رياست جمهورى به ميزان زيادى نماينده افكار و برنامه‏هاى خود كانديد محسوب مى‏شود قطعا بر تصميم‏گيرى شنونده براى انتخاب اصلاح تأثيرگذار است. لذا اين بار اظهارات همسر يكى از كانديداهاى اصلاح‏طلب در مصاحبه با نشريه چلچراغ، ارگان شاخه جوانان حزب مشاركت باعث شد تا به تأمل و پاسخ به برخى از شبهات ايجاد شده توسط اين بانوى امپرسيونيست بپردازيم.
زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوى در بخشى از مصاحبه طولانى خود به تكرار اتهامات بى‏اساس در مورد دولت نهم پرداخت و متذكر شد «به نظرم آزادى قلم، بيان و انديشه به حداقل خود در 30 سال گذشته رسيده!»در اين رابطه واجب است خانم رهنورد را به مطالعه گزارش شبهه‏افكنى مطبوعات در 8 سال دولت اصلاحات و مقايسه آمار آن با سه سال اول دولت نهم فرا بخوانيم چنانچه درصد شبهات در حوزه دين‏شناسى از 18 به 29 درصد، در حوزه فقهى حقوقى از 5 به 12 درصد در حوزه ارزش‏ها و اعتقادات از 23 به 53 درصد افزايش يافته است!
در زير بخش دين‏شناسى شاهد افزايش 14 درصدى ايجاد شبهه درباره قرآن هستيم اين آمار در مورد تخريب روحانيت از 18 به 50 درصد افزايش يافته است و در موضوع تمجيد از منافقين و خاندان پهلوى شاهد رشدى معادل 12 درصد بوده‏ايم البته اين آمار تأسف‏بار انتقادى اساسى را متوجه مميزى هيأت نظارت بر مطبوعات در دولت نهم مى‏نمايد اما حداقل فايده آن اين است که شاهدي بر آزادى قلم، انديشه و بيان از نوع موردنظر خانم رهنورد و البته دليلي براي رد ادعاي ايشان مي باشد!
در ادامه ايشان با تخطئه برنامه‏هاى اقتصادى و سياست خارجى دولت نهم اظهار داشته‏اند «توليد اقتصادى ما ضربه بزرگى خورده و در سياست بين‏المللى مدام مورد مضحكه قرار مى‏گيريم!»
البته در بى‏انصافى خانم رهنورد و ناديده‏انگارى پيشرفت‏هاى عظيم در خودكفايى انواع محصولات زراعى، توليدات دارويى و صنعتى شكى نيست كه اگر ترازوى عدالت ايشان تراز بود به دولت نهم به جهت حفظ كشتى اقتصادى كشور در طوفان خانمان برانداز اقتصادى دنياآفرين مى‏گفت!شايد قدري مطالعه عمومي قبل از اظهار نظر همسر نخست وزير جنگ را متوجه اين حقيقت مي نمود که ظرفيت توليدسيمان که تا پايان دولت هشتم، حدود 32 ميليون تن بود با تلاش خستگي‌ناپذير و مخلصانه خدمتگزاران مردم در دولت نهم، به ميزان به 64 ميليون تن افزايش يافت و کل تولیدات کشاورزی کشور از مرز 101 میلیون تن هم گذشته و در بسیاری از محصولات کشاورزی به استقلال و خودکفایی رسیده‌ایم،ظرفيت توليد فولاد در دولت نهم 6برابر دولت اصلاحات افزايش يافته و در توليد داروهاي دامي نيز خود کفا شديم ضمن آنکه در دولت نهم، حدود يكصد هزار طرح کلنگ‌زني شد که از اين مجموعه، 53 هزار طرح به بهره‌برداري رسيده
وخلاصه اينکه بنا بر آمار موجودکه فرصت ارائه آن در اين مقال وجود ندارد،در دولت نهم هر ساله تقريبا شش برابر دولت‌هاي گذشته کار شده است.
اما به كار بردن لفظ توهين‏آميز مضحكه براى سياست خارجى جمهورى اسلامى ايران شدت اين عدم اعتدال را بيشتر نمايان مى‏سازد. چنانچه ناديده‏انگارى شعله ورشدن نهضت بيدارى در ملل مسلمان و غيرمسلمان جهان به پرچمدارى جمهورى اسلامى، كه قطعا بخشى از آن مرهون سياست خارجى هوشمندانه دولت نهم است نشان از شدت انحراف معيار ايشان از آرمان‏هاى انقلاب دارد!
لذا ايشان با همين ديدگاه، 8 سال اول انقلاب را خورشيدى مى‏بيند كه درخشيد و در همان مطلع غروب كرد و ناپديد شد!
اين بانوي امپرسيونيست در جايى ديگر مدعى شد «اگر چارچوب‏هاى شرعى رعايت شود كسى حق ندارد براى مردم گشت امنيتى بگذارد، اينكه آنها را تحت فشار قرار دهند كه چه رنگى بپوشند، چه شكلى باشند و چه مدلى را انتخاب كنند!»
البته اگر خانم رهنورد در زمان حكومت فاشيست‏ها در ايتاليا زندگى مى‏كردند چنين اظهارنظرى صادق بود! اما تاكنون در دوران حكومت جمهورى اسلامى كسى شاهد برخورد قهرى و سلبى با متشرعين نبوده چه آنانكه مورد خطاب و عتاب قرار گرفتند عموما هنجارشكنانى بوده‏اند كه ارزش‏هاى اسلامى را به سخره گرفته‏اند.
پس تنها نتيجه‏اى كه از گفته‏هاى خانم رهنورد استنباط مى‏شود اين است كه ايشان غائل به ادامه همين روند توسط گشت‏هاى ارشاد هستند تا زماني که احدى از حدود شرع تجاوز نكند و ديگر نيازى به حضور گشت‏هاى ارشاد نباشد!
در پايان سخن ايشان با اعتقاد به اينكه سياست همراه تزوير و توطئه است مگر آنكه حضرت على بر مسند امور حاكم باشد اظهار كردند بايد به هر كسى كه بخواهد وضع فلاكت‏بار فعلى را تغيير دهد كمك كرد!
شايد همسر آقاى موسوى فراموش كردند كه در مكتب ما سياست عين ديانت و ديانت عين سياست است پس تزوير نمى‏تواند جايى در آن داشته باشد كه اگر در نظر ايشان چنين است پس چرا خود مى‏خواهند وارد تزوير، دروغ و ريا شوند؟!
اما به عنوان سخن پايانى بايد گفت نظر شما راجع به وضع فلاكت‏بار صحيح است ولى اين فلاكت فقط شامل حال كسانى است كه با كوتاه شدن دستشان از قدرت از رسيدن به اهداف شوم خويش براى ضربه زدن به اسلام و انقلاب بازماندند.که اين وضع قطعا تا ظهور منجي عالم بشريت براي آنان ادامه خواهد يافت

هیچ نظری موجود نیست: