۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

امتحان


آوردگاه ژنو


محلى براى جداسازى شاگردان واقعى و خود خوانده امام!



در هفته‏اى كه گذشت جهان مجددا شاهد جلوه ديگرى از آرمان‏خواهى و عدالت‏طلبى اسلامى با پرچم‏دارى رئيس‏جمهور ايران اسلامى بود اين بار كنفرانس دوربان 2 محل اين جلوه‏گرى گرديد. البته نه به واسطه ماهيت ديپلماتيك درجه دو آن بلكه در غالب تريبونى با 500 ميليون مخاطب! لذا در ابتدا بايد به فرصت‏شناسى دولت‏مردان ايران اسلامى براى ابلاغ پيام انقلاب به گوش مردم جهان تبريك گفت. چرا كه اين بار نيز شاگرد راستين و ثابت قدم امام(ره) نشان داد كه براى دفاع از اسلام از هيچ مجاهدتى رويگردان نيست و قطعا اين شجاعت براى حضور در ميدانى كه توطئه و دسيسه‏سازى براى تخريب شخصيت رئيس‏جمهور در آن از قبل براى وى مسجل شده بود! ثابت خواهد كرد كه عمل به فرامين الهى و اعتقاد به سنن و وعده‏هاى صادق پروردگار فتح‏الفتوحاتى عظيم همچون گذشته به بار خواهد آورد اما وراى اين حماسه، كنفرانس ژنو محل آزمونى براى شاگردان خود خوانده امام(ره) نيز بود.
چرا كه حداقل دو تن از مدعيان اين مقام به اعتبار انتصاب به آن به زودى خود را در معرض انتخاب عمومى قرار خواهند داد! گر چه اين دو نامزد اصلاح‏طلب در كارزار ژنو حضور نداشتند اما اعلام مواضع آنان در اين خصوص قطعا مى‏تواند ملاكى براى سنجش و تشخيص انحراف معيار آنان از آرمان‏هاى امام(ره) باشد.
چنانچه شيخ اصلاحات گفت: «وقتى كارشناسان مى‏گويند چنين حادثه‏اى در انتظار ماست چنين حضورى چه علتى دارد؟» قطعا اين شاگرد موفق كلاس انقلاب! با تورقى در صحيفه امام(ره) به اين كلام ايشان مى‏رسند كه: براى دفاع از اسلام بايد سيلى خورد! ضمن اينكه ايشان با رجوع به تاريخ انقلاب به حوادث كوچك و بزرگ پرشمارى از اين قبيل برمى‏خورند كه با توكل به خدا و نه اعتقاد به نظركارشناسان و عقل محدود آنان پيروزى‏هاى عظيمى خورده است.
كه در غير اين صورت امام(ره) نيز مى‏بايست با رجوع به نظر كارشناسان وقت، به جاى قيام بر عليه ظلم در حجره خويش به تدريس و اخذ وجوهات شرعى مى‏پرداخت!
اما همزاد ديگر شيخ اصلاحات كه مرور كارنامه وى معدلى حداكثر برابر با يك شاگرد متوسط را نشان مى‏دهد در اعلام نظرى سطحى گفت: «نمى‏توانيم به صرف گفتن سخنان حماسى مسأله را بپوشانيم و ناديده بگيريم»! پيرو اين سخنان سوالاتى چند از نخست‏وزير جنگ در ذهن جاى مى‏گيرد. آيا شكستى رخ داده كه بايد آن را پوشاند؟ آيا ايشان به جانبازى و شهادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نيز به ديده شكست و هزيمت كه نياز به مخفى‏كارى داشته باشد مى‏نگريستند؟ ايشان را نيز به تورق تاريخ انقلاب فرا مى‏خوانيم! تا يادآور فرهنگ مجاهدت و شهادت‏طلبى به عنوان سند و دليلى براى افتخار ملت ايران باشد.
لازم به ذكر نيست كه فداكارى رئيس محترم جمهورى براى دفاع از اسلام و حق مظلوم نيز در همين راستا قرار دارد. سواى آزمون اخير همه مى‏دانيم كه به زودى بايد شاهد امتحانى ديگر در عرصه انقلاب باشيم كه ممتحنين آن مردم شهيدپرور ايران هستند و آنچه ثابت شده و شكل سنتى لايتغير به خود گرفته جدايى سره از ناسره در اين آزمون خواهد بود كه سربلندى در آن تنها نصيب پيروان واقعى امام خواهد شد!

هیچ نظری موجود نیست: